Bliv klogere på kontrolcentral
Har du brug for en sikkerhedsløsning med opkobling til kontrolcentral? Vi står klar til at hjælpe dig.
Vores rigspolitigodkendte og moderne kontrolcentral er bemandet døgnet rundt. Vi sikrer altid en hurtig reaktion og kan håndtere en bred vifte af services. Du kan bl.a. vælge en fjernvagtsløsning, hvor vi holder øje med din virksomhed via videokameraer, eller gøre brug af vores Call Center, som hjælper dig med vagt- og servicetelefon, krisehåndtering eller omstillingsservice.
Hvis du har en sikkerhedsløsning hos Securitas med opkobling til vores kontrolcentral, behøver du ikke bekymre dig om, hvem der skal holde øje med din virksomhed, når du ikke selv er der. Vores erfarne operatører overvåger din virksomhed døgnet rundt, alle ugens dage, og sørger for, at alt er som det skal være.
En opkobling til vores kontrolcentral betyder, at du altid har adgang til professionel assistance i tilfælde af en alarm, eller hvis du har behov for assistance. Vores team kan hurtigt identificere og reagere på enhver sikkerhedshændelse, så din virksomhed altid er i trygge hænder, hvis der opstår en hændelse eller situation, der kræver handling.
Tænk sikkerhed hele vejen rundt. Med Securitas kan du få en sikkerhedsløsning, der kombinerer elektronisk sikring, som fx tyverialarm og videoovervågning, med patruljevagt, kontrolcentral, brandsikring og førstehjælp. Vi skræddersyer vores sikkerhedsløsninger, så de passer til dine behov, hvad enten du skal beskytte lokaler, værdier, medarbejdere – eller det hele på én gang.
Hvem holder øje med dine værdier, når du ikke selv er til stede? Med en fjernvagt fra Securitas er vi med 24/7 via videokameraerne i din virksomhed. Skulle du få besøg af ubudne gæster, reagerer vores operatører straks. Derudover kan de udføre en lang række af andre serviceydelser.
Ring til konsulent
En fjernvagtsløsning fra Securitas giver dig mulighed for at få udført forskellige sikkerheds- og serviceopgaver i din virksomhed gennem videoovervågning. Det er næsten kun fantasien, der sætter grænser for, hvilke opgaver, vi kan løse for dig. De mest typiske er fx smart videoovervågning, videoledsagelse, videotilsyn og ind-/udlukning.
Fjernvagten på kontrolcentralen benytter sig af videoovervågningen i din virksomhed, til hurtigt at få et overblik over, hvad der foregår. Hvis en alarm aktiveres, kontrollerer fjernvagten kameraerne live og kan ud fra billederne hurtigt afgøre, hvilken reaktion der skal iværksættes. Hvis der er koblet højttalere til løsningen, kan fjernvagten også tale igennem højttalerne, for fx at bede uønskede indtrængere om at forlade området.
Vi tilbyder intelligente videoovervågningsløsninger, hvor dit videokamera i tilfælde af indbrud eller hærværk slår alarm og sender live optagelser til vores kontrolcentral. Vores operatører sender derefter enten en vagt ud til lokationen eller anråber de udbudne gæster ved hjælp fra overvågningskameraer og højtalere.
Vi tilbyder videoledsagelse, hvor vi fx kan sikre, at dine medarbejdere kommer trygt hjem, når de forlader arbejdspladsen, ved at følge dem hele vejen ud med hjælp af kameraovervågning, eller hjælpe dig med at ekskortere gæster ud fra virksomheden.
Vi tilbyder videottilsyn som et omkostningseffektivt alternativ til traditionelle fysiske vagtrunderinger. Vores vagter kan så ofte, som du ønsker det, foretage regelmæssige gennemgange af din virksomhed ved hjælp af de kameraer, som er installeret. Det sikrer dig en følelse af tryghed og er samtidigt et godt økonomisk alternativ til fysiske vagtrunderinger.
Vi tilbyder assistance med at håndtere ind- og udgang af leverandører og medarbejdere og sikrer samtidig, gennem brug af videokameraer, at der ikke tillades adgang for uvedkommende.
Vi tilbyder et højt service niveau 24/7. Uanset om du har brug for vagttelefon, krisehåndtering, servicetelefon eller omstillingsservice, er vores call center klar til at assistere dig. Med vores dedikerede og kompetente medarbejdere er der ingen opgave, vi ikke kan løfte for dig eller håndtere på dine vegne.
Ring til en konsulent
Vi er tilgængelige 24/7 og garanterer et højt serviceniveau hele døgnet rundt. Vi forstår, at spørgsmål, uheld eller kriser ikke kun opstår indenfor traditionelle arbejdstider mellem kl. 8 og 16. Derfor er vores Call Center fuldt bemandet både nat og dag. Du kan trygt stole på, at hverken dine kunder eller medarbejdere vil opleve at ringe forgæves, når du har valgt os som din sikkerhedsleverandør.
Takket være vores mange dygtige operatører og den nyeste teknologi til håndtering af opkald, kan vi også præstere imponerende lave svartider i vores Call Center. Hvis du har behov for det, kan vi nemt inkludere bindende KPI og SLA-mål i vores aftaler.
Vi passer din forretning og besvarer opkald, når du selv har for travlt, holder fri eller udenfor dine åbningstider. Hvis du ønsker det, tager vi også imod beskeder og dokumenterer alle henvendelser, så du har det fulde overblik over, hvem der har ringet. På den måde kan du være sikker på, at intet går tabt, og at du altid er opdateret, selv når du ikke selv kan være tilstede.
Vi tilbyder en omfattende oversigt over dine medarbejdere på én gang og kan assistere dig med dispatch-service, hvor vi fungerer som en central enhed, der styrer udsendelsen af dine medarbejdere til forskellige opgaver. Vi kan effektivt hjælpe med at prioritere kundebesøg og opkald, så du undgår unødvendige ture og spildte ressourcer. Med vores hjælp sikrer vi, at du og dine medarbejdere altid er på rette sted til rette tid, og at har mulighed for at effektivisere og øge produktiviteten.
Vi fungerer som reception og dermed undgår din virksomhed at investere i telefonanlæg og eget personale til at varetage denne funktion. Vi kan effektivt håndtere omstillingen af opkald og dokumentere dem på professionel vis. Udover det kan vi også sikre, at hastesager får højeste prioritet og hurtig behandling. Med vores omstillingservice kan I undgå de bekymringer og omkostninger, der er forbundet med at etablere egen reception.
Vi besvarer opkald fra parkeringsanlæg eller elevatorer, når dine kunder har brug for hjælp. Hvis en elevator går i stå, er vi hurtige til at sende en tekniker for at løse problemet. Alternativt kan en af vores egne vagter træde til og assistere med en kontrolleret nødsænkning eller udlukning, hvis det er muligt.
Vi varetager central styring i tilfælde af nødsituationer eller akut opstået krisesituationer. Det kan fx være i forbindelse med røveri, overfald/trusler, vandskader, bygningstekniske fejl eller personskader. Ud over vores centrale styringstjeneste kan vi også udvide vores service med akut krisehjælp, herunder psykologhjælp til medarbejdere eller kunder, der har været involveret i den akutte krisesituation.
Med en overfaldsalarm fra Securitas er hjælpen kun et tryk væk. En overfaldsalarm kan udleveres fx til medarbejdere, der af forskellige årsager har behov for ekstra tryghed på arbejdspladsen.
Ring til os
Alle virksomheder bærer ansvaret for at sikre et sikkert arbejdsmiljø for deres ansatte. I visse brancher, hvor risikoen for røverier og overfald er forhøjet, kræver det særlige foranstaltninger for at beskytte sine medarbejdere mod potentielle trusler. Det er her, en overfaldsalarm kan være en afgørende. En overfaldsalarm giver medarbejderne en direkte og ofte diskret mulighed for, hurtigt at tilkalde hjælp i kritiske situationer.
Med fremskridt inden for sikkerhedsteknologi, er det blevet muligt at integrere overfaldsalarmsystemer med andre sikkerhedsfunktioner som overvågningskameraer, adgangskontrol og it-sikkerhedsforanstaltninger. Kontakt os, hvis du vil høre mere om, hvordan en overfaldsalarm kan hjælpe med at beskytte dine medarbejdere.
Hvis personalet arbejder alene eller butikken har lange åbningstider, kan en overfaldsalarm give dine ansatte en ekstra tryghed. Her bruges overfaldsalarmen fx hvis en ansat oplever en potentielt truende situation. Hvis medarbejderen aktiverer overfaldsalarmen, etableres der en ”åben linje” til vores kontrolcentral, hvortil vores personale kan følge butikkens videoovervågning og sende en vagt eller tilkalde Politiet, hvis situationen udvikler sig. På den måde er vi i stand til at reagere hurtigt og effektivt i nødsituationer for at sikre dine medarbejderes sikkerhed og tryghed.
Vores overfaldsalarm kan bidrage til at skabe tryghed blandt ældre borgere i kommunerne, der bor alene. Hvis de falder, kan der gå timevis, før de bliver fundet. Ved at have vores overfaldsalarm til rådighed kan de nemt og ubesværet tilkalde hjælp, hvis uheldet skulle være ude, hvilket bidrager til deres sikkerhed og tryghed i eget hjem.
Plejepersonale på visse institutioner kan have behov for en hurtig og nem måde at tilkalde en vagt, når situationer med udefrakommende personer eller beboere på institutionen eskalerer. I sådanne tilfælde er overfaldsalarmen knyttet til vagttelefonen og den nærmeste vagt har derfor mulighed for at reagere lynhurtigt. Det beskytter og giver tryghed for både plejepersonalet og beboerne på institutionen.
Vi stræber altid efter at levere den bedste kontrolcentralservice til vores kunder. Du kan læse mere her om, hvordan vi sikrer dette.
Som en af landets førende kontrolcentraler udvikler vi os løbende i takt med de stigende krav på markedet. 1. januar 2022 samlede vi vores to kontrolcentraler på én lokation i Glostrup, som næste naturlige skridt i rejsen mod fremtidens kontrolcentral. Teknologi, viden, drift og medarbejdere under samme tag.
Læs mere om sammenlægningen herLad os hjælpe dig med at finde frem til den sikkerhedsløsning, der bedst passer til dine behov. Kontakt os for en uforpligtende snak på +45 7226 8310 eller salg@securitas.dk
Skriv til osSøger du mere viden om, hvordan vores kontrolcentral holder øje med vores kunders virksomheder, når du ikke selv er til stedet, kan du læse nogle af vores kundecases her:
Vi har samlet en liste over ofte stillede spørgsmål i forbindelse med kontrolcentralløsninger til installatørkunder. Skulle du have andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
Læs mere om kontrolcentral til installatørerEn kontrolcentral er et døgnbemandet center, hvor sikkerhedsoperatører overvåger og reagerer på alarmer. For virksomheder er kontrolcentralen essentiel for at sikre øjeblikkelig handling ved sikkerhedstrusler, hvilket forbedrer den samlede sikkerhed.
Vores godkendte kontrolcentral spiller en central rolle i at sikre jeres virksomheds sikkerhed ved kontinuerligt at overvåge og reagere på alarmer fra jeres sikkerhedssystemer.
Overvågningen inkluderer identifikation og håndtering af hændelser som indbrud, brand, og andre sikkerhedsrelaterede begivenheder, der kræver reaktion og assistance.
Når en alarm aktiveres, vurderer vores team hurtigt situationen og koordinerer den nødvendige respons, hvilket kan omfatte kontakt til nødtjenester eller sikkerhedspersonale.
Vores kontrolcentral er godkendt af Rigspolitiet og overholder strenge standarder for driftssikkerhed og databeskyttelse, hvilket sikrer den højeste grad af pålidelighed og beskyttelse for vores kunder.
Vores kontrolcentral overholder lovgivningen og sikkerhedsstandarderne ved strengt at følge gældende lovgivning, herunder GDPR for databeskyttelse, og ved at implementere branchens bedste sikkerhedspraksisser. Dette sikrer driftssikkerhed, beskyttelse af følsomme data og overholdelse af alle relevante standarder og certificeringer.
Ja, vores kontrolcentral er bemandet i døgndrift, 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, for at sikre konstant overvågning og en hurtig respons på alle alarmer og sikkerhedsrelaterede hændelser.
Der er mange gode grunde til at vælge Securitas som din sikkerhedspartner:
Vi kan overvåge alt fra små sikkerhedsløsninger i private hjem til omfattende løsninger hos helt store virksomheder. Skulle en alarm gå, reagerer vores operatører hurtigt og professionelt ift. den forholdsordre, du har aftalt med din kunde.
Vi overvåger også signaler fra frysere og kølediske i diverse butikker og supermarkeder. Vores medarbejdere kan rykke ud i tilfælde af, at alarmen skulle gå.
Vi overvåger overfaldsalarmer, der kan bruges som assistancetryk, tryghedstryk til fx butiksansatte eller nødkald til ældre, der er faldet i eget hjem.
Vi ved, at du som installatør har behov for let og hurtigt at kunne ændre forholdsordre, skifte kodeord og foretage praktiske justeringer i dine opkoblinger. Med vores fleksible selvbetjeningsløsninger MASweb og MASmobile kan du det hele – og meget mere. I selvbetjeningsløsningerne klarer du let de mest almindelige opgaver, men lærer du systemerne godt at kende, kan du løse en hel stribe mere komplicerede opgaver samtidig. Læs mere om mulighederne for selvbetjening her.
Vi har indført et attraktivt bonusprogram for de installatører, der er interesseret i at arbejde tættere sammen med Securitas. Fx er der mulighed for vækstbonus, henvisningsbonus og bonus for større aftaler. Samtidig anvender vi vores samarbejdspartnere til større og mindre installations- og serviceopgaver. For selvom vi sælger tekniske sikkerhedsløsninger til vores kunder, så er vi ikke selv installatører. Det bruger vi vores installatørsamarbejdspartnere til. Vil du høre mere om vores samarbejdsprogram, så kontakt os.
Vi tilbyder at oplære vores installatørkunder i vores produktportefølje og effektive salgsteknikker, så du kan tilbyde dine kunder en endnu bredere vifte af sikkerhedsløsninger. Der er også mulighed for at få adgang til Securitas’ egne salgsmaterialer.
Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.
En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!